לכל תעלומה אנחנו הכתובת

השאירו פרטים ונגיע לתשובה

    לכל תעלומה אנחנו הכתובת

    השאירו פרטים ונגיע לתשובה

      פוליגרף איך זה עובד?

      מכשיר שמכונה "גלאי שקר" או "מכונת אמת" מעורר באופן טבעי סקרנות רבה. בהתאם נרצה לדעת לקראת כל בדיקת פוליגרף לעובד איך זה עובד בעצם, כלומר כיצד מתבצעת הבדיקה ואיך ניתן לזהות אילו תשובות הן אמת לאמיתה ואילו תשובות הן שקר. הבסיס הוא כמובן מכשיר ממוחשב משוכלל, אבל רמת מהימנות גבוהה של הממצאים תלויה גם בניסיון של הבודקים. חברת ש. כספי היא מהוותיקות בארץ בתחום החקירות והפוליגרף, ומקפידה על התנהלות מקצועית ואישית ברמה גבוהה במיוחד בכל בדיקה ובדיקה.

      פוליגרף איך זה עובד – המדדים הפיזיולוגיים החשובים

      הרעיון שעליו מבוססת בדיקת הפוליגרף – ניטור תגובות פיזיולוגיות לא רצוניות על-מנת לזהות אמירת שקר – קיים בחברות שונות עוד משחר ההיסטוריה. המדדים הנבחנים ע"י המערכת הממוחשבת המשוכללת תוך כדי שהנבדקים עונים על השאלות הם:

      • לחץ דם – לחץ הדם נמדד באופן שוטף במהלך בדיקת פוליגרף באמצעות שרוול שמונח על זרוע ימין. בודקים מנוסים יודעים לזהות ניסיונות להשפיע על לחץ הדם באמצעות חומרים שונים (למשל מריחואנה או כדורי הרגעה).
      • דופק – השרוול שמונח על זרוע ימין משמש גם לבדיקת הדופק. שימוש מוקדם באלכוהול או בסמים ממריצים עלול לשנות את הדופק בלי קשר לשאלות שמופנות לנבדק, אבל גם במקרים אלה בודקים מיומנים יודעים לזהות את ניסיון ההטיה.
      • נשימה – הנשימה נמדדת הן בחזה והן בסרעפת. הבדיקה הכפולה של הנשימה העליונה והתחתונה מבטיחה רמת דיוק מרבית וזיהוי המצבים שבהם הנשימה מואצת עקב חשש להיתפס באמירת שקר.
      • מוליכות חשמלית בעור – רמת המוליכות החשמלית של העור מספקת אינדיקציה להזעה, שגם היא מאפיינת לחץ עקב אי אמירת אמת. בדיקת המוליכות החשמלית מתבצעת בשתי אצבעות של יד שמאל.

      ניסיון מגוון ורגישות גבוהה

      כשמתעניינים לגבי פוליגרף איך זה עובד, כלומר מהי דרך פעולתו של המכשיר, ניטור המדדים הפיזיולוגיים הוא רק מרכיב אחד. מרכיב שני, משמעותי לא פחות, הוא אופן ניסוח השאלות. במכון פוליגרף ש. כספי ישנו ניסיון מגוון וכן רגישות גבוהה, שמבטיחים בדיקות פוליגרף מתוכננות היטב ומבוצעות ללא רבב. הודות למקצועיות חסרת הפשרות מזמיני הבדיקה יכולים להסתמך על התוצאות ללא כל חשש.

      שתף את המוצר

      אנחנו נתצפת בשבילך השאר פרטים ונפתור את התעלומה